fredag 21 november 2008

Jag är en analfabet i ett bibliotek

Fredag.
Näst sista lektionen.
Musik.


I mitt fall kan man likna musiksalen med ett välfyllt bibliotek. Och man kan likna mig med en som aldrig lärt sig läsa eller skriva. En total idiot blir jag. Fast vår gulliga lärare Martina visar tusen gånger, ger tips, förenklar och skriker ut takten så skiter det sig. I salen sitter 20 elever som felfritt spelar Summer 69 på sina gitarrer alt. pianon. Och så sitter det en analfabet vid orgeln och kämpar febrilt (det brukar också skita sig) för att kunna ta åtminstone varannat ackord. Jag blir så frustrerad, svettas och biter mig i läppen. Men det hjälper sällan.
Martina säger stooopp.
Nu tar vi det från början.
Ett, två, TRE och...

Gissa vad jag gör då?
Svar: FAIL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar