onsdag 7 juli 2010

Rabarber!


Idag plockade jag och pojkvännen en rejäl mängd rabarber från mormors trädgård (ekologiska!), de ligger nu sönderkokade i en tygsil. Imorgon kommer avkoket att bli saft, så underbart gott! Receptet är också min mormors så det har garanterats ett antal gånger att det är en mycket god saft. Hösaft kallar mormor det eftersom hon alltid gjorde det när resten av familjen körde hö.

Jag märker också att bloggen har gått från att vara miljömedveten och kritisk till helt ointressant. Jag kanske också har gjort det, ska försöka reda ut det lite mer noggrant någon gång inom en ganska snar framtid. Just nu tänker jag nog mer politik och miljö än någonsin egentligen, men det märks inte lika tydligt. Bloggens egentliga funktion var ju att jag skulle bli med medveten, det har den lyckats med! Nu är den fasen över och bloggen har väl på sätt och vis förlorat sitt syfte. Jag får försöka hitta på ett nytt.

2 kommentarer:

  1. Våra rabarber är helt träiga och värdelösa nu.. :O Är inte era också det? :S

    SvaraRadera
  2. Mja, de stora rabarberna är förstås lite träiga, men det fanns många mindre blad/stjälkar som var mjuka och fina. Jag tror att det kan bero på att den växer inne i ett nässelsnår som når upp till midjan och som har skymt busken. Maybe.

    SvaraRadera