tisdag 3 mars 2015

Kalaset

För några veckor sedan firade jag födelsedag nummer 22! Eller firade och firade, visst blev jag firad av min familj men själva födelsedagen spenderades på jobbet, dessutom efter flera dagars intensivt jobb och jag var helt slut. Det var inte hela världen, för flera veckor innan dess hade jag skickat ut en liten inbjudan till...ett teaparty! Jag inspirerades starkt av Underbara Claras blogginlägg om en väninnas teaparty, det var precis min typ av kalas. Eller som det så passande heter på engelska, my cup of tea.


Så i lördags var det dags! Vi var i vanlig ordning sena med precis allt, tack och lov kom flera av gästerna tidigt och fick helt enkelt hjälpa till i köket. Tack snälla ni!


 Tanken var att bjuda på en uppsjö av små godbitar, och det lyckades vi med tror jag. På den lite matigare fronten hade vi snott ihop små gubbrörsmackor, lax&pepparrotssnurror (alltid lika gott!), snittar med rökt bog & picklad rödlök och sist men inte minst minisandwisches med leverpastej & inlagd gurka. 




Sötsakerna då? Jo då: minimuffins i två smaker, choklad och vanilj med svartvinbärstopping, kokostoppar, bondkakor, chokladbollar, kardemummaskorpor och vetelängd.





Till mångas stora lättnad hade vi sett till att det fanns annat än te att dricka. Saft och kaffe serverades också. 



Summan av kardemumman: en underbar eftermiddag och kväll i goda vänners lag! Vi pratade, skrattade, fnissade och himlade med ögonen åt våra respektive män/sambos/pojkvänner (som denna kväll hade fått stanna hemma framför Melodifestivalen). Jag fick en smärre chock när vi reste oss för att avrunda och jag upptäckte att klockan var nästan tio! 

Ett stort tack till alla som ville komma! Och tack till lillesyrran som tog dessa fantastiska bilder medan jag mest sprang runt i cirklar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar