onsdag 10 november 2010

Det här visste ni kanske inte...

...om min syster Ellen!

En halvgammal teckning som föreställer mig och Ellen. Hon får ofta vara med, särskilt när hon säger tokiga grejer!

  • En gång när hon var liten klättrade hon och en kompis ner i en vattentank, inga problem förrän de skulle ut igen. Tack och lov kom en hästägare (Håkan) och räddade dem.
  • Hon hade en låtsaskompis som hette Jenny och detta bekymrade min mamma lite. Efter skolstarten flyttade han (?!) dock till Los Angeles och har inte kommit tillbaka sen dess.
  • Plötsligt fick hon iden att klippa lugg. Tyvärr funkar inte Ellens hår som vanligt hår så det krullade ihop sig (tänk typ pudel) och luggen låg som en liten mössa ovanför pannan. Supercharmigt!
  • När hon dukar lägger hon nästan alltid besticken på fel sida, hoppas det går bättre i skolan än hemma!
  • Om någon tycker att jag ritar fint har ni inte sett min systers alster. Ärligt, hon är fucking awesome på att rita.
  • Dessutom är hon än fena på engelska och matte, mvgbarn!
  • Om hon inte har skänkt bort dem, så hade Ellen en bra början till en stor samling norgehistorier och dassböcker. Särskilt norgehistorier gillar hon.
  • Hon är inte direkt sporttokig, men hon har både spelat fotboll (i flera år!) och fäktats (kanske någon vecka...)
  • Och till råga på allt är hon väldigt söt!

5 kommentarer:

  1. Hon är nog den bästa lillasyster man kan ha :)

    SvaraRadera
  2. hahahahahaha älskar bilden <3
    (du kan inte skriva sånt här!det förstör mig imaiga som supercool!) :D

    SvaraRadera
  3. Förlåt Else, det var förstås inte meningen! :D

    SvaraRadera
  4. Din image som supertuff påverkas inte alls ells! ^^ Jag mena, han låtsaskompisen var säkert skittuff och han ville uppenbarligen bara vara kompis med dig ;)

    SvaraRadera
  5. Mindre tufft att han hette Jenny bara! ;D

    SvaraRadera