onsdag 29 december 2010

En liten samling

Vet ni, eller det vet säkert inte en del av er, men jag och min syster vi är lite glada i Animé. Så glada att vår samling imorgon kommer innehålla inte mindre än 12 filmer! Det ni! Här har ni en lista på dem:

Dessa tillhör min syster:
Spirited Away
Det levande Slottet
Min Granne Totoro
Kikis Expressbud

Och dessa är mina:
Laputa-Slottet i Himlen
Porco Rosso
Whisper of the Heart
Nausicaä från Vindarnas dal

Ponyo
The Sky Crawlers
Legender från Övärlden
Princess Mononoke

Jag vet att många tycker det här är helt galet och fullständigt utflippade filmer, men har man inte sett något ska man inte säga för mycket! Och blir man nyfiken tycker jag att man ska börja med Spirited Away, Det Levande Slottet eller Min Granne Totoro. Underbara filmer som introducerar en lite försiktigt i animévärlden.

Bon appetite!

ps. Vi önskar oss ytterligare fyra som vi inte har sett, dessutom har vi sett några stycken som inte är värda att se och därför äger vi inte dem heller ;)

5 kommentarer:

  1. 5 centimeters per second har jag hört är riktigt bra! Och sa definitivt se den när jag fått tag på den :)

    sophia

    SvaraRadera
  2. ÅHH, trailern var ju lovely! Vilka har du sett? :D

    SvaraRadera
  3. på din lista eller vilken episod av 5 centimeter per second? :D

    soffan

    SvaraRadera
  4. Är det en serie? :)

    Jag menade vilka filmer, antingen på listan eller "utanför". Har du några? :D Vi har suttit o glott på trailers o skrivit upp några till som vi vill se nu...

    SvaraRadera
  5. JA, jag tror det. haha
    Det finns iallafall 3 episoder :)
    jag tittar inte så jätte mycket på Anime, men har väl några jag gillar :)

    -Caledo star (ingen aning hur det stavas)
    -Avatar
    -Clannad (aldrig sett men hört mycket bra om den!)
    -Spirited Away (den är så söt :3)

    Kan vi inte ha en Animekväll på skolan? :D är så på då!

    sophia

    SvaraRadera