torsdag 23 december 2010

Jag kan inte köra en snöplog

Jag tycker att det klagas en himla massa på Sj, Trafikverket, flygen och diverse bussbolag, det är löjligt. Folk säger att de "borde ha lärt sig sen förra året" och "vi har ju faktiskt vinter varje år". I så fall tycker jag att alla RESENÄRER och diverse TYCKARE ska fundera på vad de har lärt sig sen förra året, för ni ska iallafall ut och fara dagen innan Julafton, i klass 2-varnat väder. Ni ska iallfall åka tåg och flyg jorden runt.

Jag är hyfsat trött på det här gnällandet och förstår inte vad det ska leda till. Eftersom jag själv endast har tillåtelse att köra en liten moped är jag sjukt tacksam över att det finns folk som är villiga att köra mig. Det är klart att det är kallt att stå på en perrong eller bussstation en timme extra, det tycker jag också. Det är klart att det är irriterande att missa en timme hemma, det tycker jag också. Men ändå, man kommer ju fram.

Så vad alla RESENÄRER borde ha lärt sig sen förra året:
Att vara ute i mycket god tid tid( vi snackar dagar, inte 30 minuter).
Att köra på de större vägarna.
Att alltid ha snöskyffel i bilen.
Att ha med sig matsäck på tåget.

Vad alla TYCKARE borde ha gjort under det gångna året:
Gått en utbildning i kaoshantering
Investerat i ett nytt järnvägspår
Lärt sig köra snöplog
Köpt en snöplog

Eftersom ingen av er verkar ha gjort inget av det som står ovan, undrar jag hur ni ens har mage att gnälla? Jag kan inte köra en snöplog och det kan med största säkerhet inte du heller.

1 kommentar:

  1. Bästa! Tänker exakt samma sak. Lätt att klaga.. men att sedan göra något går ju inte.

    Människor är så oerhört lata och inställda på att få allt som de vill ha.
    Men om det ej blir så , då får stackars arbetarna ta skiten trotts de kämpar för att reda ut trasslet.

    /Arvid

    SvaraRadera