måndag 20 oktober 2008

Isarna-Säkert!

...

FRISKOLOR FTW står det i kommentarfältet och jag leer glatt.
Ja, jag vet.
På öster sitter en annan tonåring och säger uppnosigt att de privata skolorna tar de kommunala skolornas bidragspengar. Att de inte är seriösa och bara vill knipa publicitet.
En vacker sommarkväll skrev hon orden kärlek och revolt i vår konversation och jag önskar att jag kunde tro lika blint som hon. Att jag kunde tro på allt jag hörde, och att endast ett ord kan vara skrivet i sten.
Hon förstår inte hur många stenar det finns.

Majja, du förstår inte brukade hon säga och jag höll med.
Ja, jag vet.
För när jag äntligen tror mig förstått så byter hon både kanal och program, och hennes argument är milsvida jämfört med mina centimeterkorta funderingar.
Hon har åsikter och jag har fel fel fel. Från mun till mun har orden gått innan de kom till henne, innan de kom till mig men här stannar de.
Hon förstår inte hur förstående jag är.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar