onsdag 6 maj 2009

Festivaltips när det ösregnar

Godmorgon bloggläsare!

Idag känner jag mig on top, igår pratade jag och Saskia om att det är snart är Hultsfred....det ska bli så jättekul!

Det blir mitt tredje år (Så nu är man rutinerad) men Saskia har aldrig ens varit på en konsert. Så det blir spännande. Jag har bestämt mig för att börja lägga undan pengar redan nu, de brukar ha massa roliga saker och man äter konstant.

Drog ihop lite festivaltips till de som är helt gröna på sånt här (typ Saskia!):
  • Strunta i stövlarna, flipflopsen och ballerinaskorna. Satsa på ett (helst två) par gamla gympisar som du inte kommer sakna.
  • Ta med solkräm, man tänker inte alltid på att man är ute hela dagen!
  • Ha en ordentlig väska, men utan en massa småfack. Väskorna kollas alltid innan man går in, och det tar för lång tid om det är en krånglig väska.
  • Fyll den inte med en massa skräp, ha bara med det nödvändigaste.
  • Man får ett par öronproppar när man går in, de brukar vara jättebra så behåll dem.
  • Försök aldrig stå längst fram i mitten! Istället för att njuta av konserten så får man kämpa för sitt liv, om man inte vill bli ihjältrapmad.
  • Ta ut kontanter innan du åker, om det finns en bankomat på festivalområdet är den kilometerlång. Och du är hungrig.
  • Kjol och leggings är inte en jättebra outfit. Satsa på byxor/shorts. Leggingsen blir sönderdammade.
  • Tjuvlyssna på alla band innan du åker, så att du inte kommer på i efterhand att du missade en spelning du velat se.
  • Njut!

Så, hoppas nu att halva Sveriges befolkning ska åka på festival, för min egen del hade jag lätt kunnat byta ut en vecka på Mallorca mot dessa 4 (förr 3) dagar på Hultsfred.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Ha, du väcker ljuva och inte så ljuva gamla Hutlsfreds-minnen till liv!

    SvaraRadera
  2. Hultsfred, eller kanske festivaler i sig, är alltid en härlig blandning mellan sådant man vill minnas och sådant som man kanske helst inte minns...

    MEn likväl åker man tillbaka! :D

    SvaraRadera