söndag 31 maj 2009

Mors dag-på riktigt eller fejk?

Varje år infaller ett antal dagar som gör mig lite fundersam. Ni vet de klassiska dagarna, alla hjärtans dag, mors dag, fars dag, barnens dag...det hela blir ofta extremt upphausat av både media och affärer. Till slut känns det bara löjligt, när affärsfönstrena svämmar över av Mors Dagserbjudanden och Den Perfekta Presenten.


Som den miljönörd man är så känner jag alltid ett litet förakt mot alla "konsumtionshögtider", men nej, jag har egenligen inget emot själva dagen i sig, det är det faktum att vi ska konsumera oss genom dagen som stör mig.


Istället för att köpa köpa köpa till mamsen så kan man bjuda på (hembakat) fika, se en film tillsammans eller laga en fin middag.


Tyvärr är jag inget strålande exempel på det som jag själv skulle vilja vara, min morsdagpresent var i högsta grad köpt.
Men jag köpte den med gott samvete åtminstone :)



Från hemsidan:
Ta med dig sommaren in i badrummet. Hitta lugnet bland doftnyanser av nyplockade skogslingon och vilda rosor i vårt underbart energigivande och skummande badsalt. 100% naturligt extrakt av lingon, innehållande massor med C-vitamin och antioxidanter, kalcium och magnesium, berikar huden och hjälper den att återfå sin mjukhet och fräschhet och ger avslappning till ansträngda muskler.

Låter rätt skönt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar