måndag 4 maj 2009

När jag latsparar

Har ni hört talas om latsparande?
Det är fiffiga grejer, och jag är en trogen anhängare!
Det handlar om att genom att lata sig så sparar man in en massa energi, som annars skulle slösa på naturens, och dina, resurser!
Såhär latsparar jag, men ta det med en nypa salt...


När jag latsparar...



  • använder jag samma smörkniv flera gånger.


  • Till olika saker.


  • Detsamma gäller osthyvlen, knivarna,
    skärbrädorna och glas. Inte tallrikar och bestick!


  • Häller jag ut gammalt te/saft i blomkrukorna.


  • Struntar jag i att tända lampan innan jag ska sova.


  • struntar jag i hårfönen, håret torkar medan man cyklar.


  • Hoppar jag över balsam, håret är lika tufsigt ändå.


  • Läser jag en bok istället för att behöva välja subtitle på dvd:en.


  • Stänger jag av mobilen istället för att ladda den.


  • Har jag samma strumpor i flera dagar.


  • Drygar jag ut diskmedlet i förpackningen med vatten.


  • Använder jag gamla stenciler/läxförhör
    som kladdpapper. Hämnd!


  • Tar jag gamla överblivna gurksnuttar och
    smaksätter vattnet med.

Så, hoppas nu att ni också känner er inspirerade till ett latsparande liv :)
Och inte tycker att jag är Smålands värsta sluggo, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar