torsdag 7 maj 2009

Varning för ett rörigt inlägg!

Hi out there.
Det blir lätt att jag läser andras bloggar istället för att skriva på min egen, hmm, det finns så många bra!

Idag läste jag att om man bara ska göra en kopp te, är det bättre att värma vattnet i mikron än i en vattenkokare. Det låter märkligt, men mikron är iofs miljövänligare efter som den är så snabb. Läste det under vår tekniklektion, vår lärare är väldigt miljöintresserad och vi ska få göra en film med miljötema! Vårt ska innehålla spartips för hemmet, och för att "locka" folk har vi gått på temat och sloganen
Va miljövänlig
-Bli rik på kuppen!
Låter inte det lite lockande?

Just nu sitter jag och äter chili con carne, en av mina favoriträtter. Relativt nyttig också, vilket känns bra eftersom jag ska äta choklad sen när jag pluggar...tuggmani! Just nu är min träning i en liten dal, det regnar så det blir ingen cykling och ikväll skulle jag kankse kunna gå på yogan...vi får se.

krma på er!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra idé! Då kan du köra en video-bloggning sen och lägga ut filmen här kanske?

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut göra! Låter som en strålande ide!

    SvaraRadera