söndag 24 januari 2010

Pax Kafé+KakbankFF=sant!

Ja, det blev klappat och klart igår, den sjätte mars kommer vi ha vår första Kakbank på Pax Kafé och dessutom ”bjuda in” andra, så det ska bli ett riktigt jippo!

När vi (jag och mamman) kom igår möttes vi av Bakke och Etel som visade runt mig i lokalen och sedan bjöd på te och kaffe. Lokalen består utav ett mindre ”biorum” och en våning med olika rumsektioner, en stor fikadel och en med datorer utmed väggarna. Allting mysigt upplyst och snyggt inrett, en drömplats verkligen. Ni som inte har varit där och har åldern inne, gå dit!

Vi satte oss ner så att jag kunde berätta mer om Kakbanken och hur den fungerar, varför vi vill vara på Pax och hur vi (haha, läs den enväldiga härskaren jag) tänkt att vi kunde lösa det. Etel var mycket positiv (tack snälla du!) och kom med bra förslag. Hon skulle ta upp det vi pratade om på personalmötet imorgon, men det här var det vi kom överens om:

¤Den sjätte mars kl 17.00 har vi vårt första möte på Pax, då bjuder vi ”allmänheten” på kakor och värvar medlemmar ;)
¤Till dess ska vi ha hunnit ha ett möte och dessutom gjort världens tjusigaste affisch.
¤Eftersom Pax vänder sig till ungdomar i åldern ~nian-gymnasiet, ändrar vi våra åldersgränser lite. Det betyder att vissa av oss tyvärr kanske inte kan vara med längre…
¤Vi tar med oss kakor, saft osv. och glas!

Underbart, känslan är obeskrivlig! Just nu vill jag bara kasta mig över uppgiften med affischen och planerandet och allting, så himla roligt!

Såhär ser Pax ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar