tisdag 26 januari 2010

Vinterväder

Vädret är underbart här nere i Åkarp, hoppas att ni också njuter av en glödande sol ovanför gnistrande vit snö! Kinderna blir knallröda bara man öppnar dörren och alla försök att andas normal resulterar i tjock vit imma runt hela ansiktet. Kan man klaga?

Eftersom det var så fint väder passade jag på och gick en runda för att samla tankarna, ikväll har jag en del som måste bli gjort (mest framför datorn) och det känns skönt att man kan göra det utan dåligt samvete för att man inte njuter av vädret. Håller tummarna för att det är lika fint väder imorgon så att jag kan gå ut och fota lite. Jag har joinat min goda vän Saskia och hennes pappa i deras fotoutmaning, veckans tema är kyla. Perfekt, vi tackar för det ;)

Såhär ser jag ut från datorns synvinkel;
röd om kinderna, rufsig i håret och en underbar sol som flödar in i rummet!

3 kommentarer:

  1. Saskiadenpositiva26 januari 2010 kl. 20:33

    Jag lider av femton minus och hemsk snö överallt!

    SvaraRadera
  2. va fin du var på kortet, puss. Din mamma

    SvaraRadera
  3. Saskia, var glad att de tinte töar åtminstone ;)

    SvaraRadera