torsdag 14 januari 2010

Tidningen Hälsa

Igår när jag och Josefin var ute och gick tog vi en sväng om Ica (egentligen för att proviantera vårt godisförråd, men det låtsades ingen av oss om) och jag hamnade som vanligt framför tidningshyllan. Det resulterade i att jag köpte nya numret av Hälsa=besöket på Ica blev mycket dyrare än vad det egentligen var tänkt. Men mycket nyttigare!

I tidningen hade de samlat "Tio budord för bättre hälsa". Budord nr. 6 löd såhär:
"Tänk globalt, handla lokalt. Dina tankar har påverkan. Stöd i tanke, ord och gärning den värld som du lever i. Försök handla närproducerad mat."

Oj vad jag fastnade för "Stöd i tanke, ord och gärning den värld som du lever i." Så självklart och så bra formulerat, det ska jag definitivt ha med i mina nyårsmål. Förresten kommer de snart upp här på bloggen, precis som en presentation av mig. Håll ut kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar