söndag 24 januari 2010

Så jäkla bra!

Enda sedan jag var i elvaårsåldern, då Eragon kom ut och det gick rykten om att Christopher Paolini skrev den som tolvåring har jag känt en stooor åldrespress. Rätt löjligt, eftersom han inte alls var tolv år och jag hade inte ens läst dem, men så blev det i alla fall. Med ålderspress menar jag att jag alltid har/ har haft en känsla av att man måste börja när man är ung, om några år är det för sent, alldeles för sent!

Ibland är det en riktig plåga, denna enorma press gör att jag känner mig uråldrig som blivande sjuttonåring, men med facit i hand kan jag enbart se det som något positivt! Istället för att sitta på rumpan och vänta på bättre tider har jag som:

Fjortonåring/Femtonåring:
¤Skrev en musikal som framfördes på skolan
¤Var på Hultan för första och andra gången!
¤Jobbade som fotograf under Ponia Cup
¤Hade fotoutställning två gånger
¤Startade min hemsida majjas.se
¤Var med i musikal på konfan och sjöng solo!
¤Började fota på Tcdisco
¤Var konfrencier på Rockkarusellen och Välkomstfesten

Sextonåring:
¤Startade bloggen
¤Startade Kakbanken (då var jag faktiskt bara femton iofs, nån dag innan sexton)
¤Flyttade till Hvilan!
¤Var på internationell klimatkonferens (Klimatting Ett)
¤Var konfrencier på Katapulten
¤Filade till ett samarbete mellan Kakbanken och Pax!

Det är inte lite det, mäkta stolt är jag minsann! Ser fram emot året som sjutton, har redan en massa ideer och...lite ålderspress, jag är sååå gammal och har så mycket kvar att göra ;D

1 kommentar: