lördag 14 mars 2009

Aprika Paprika I love You

¤
Hi out there.
Det här inlägget skulle ha blivit blödigt.
Upprättande.

Det skulle handla om kamp i vått och (oftast) torrt. Om hur svårt det kan vara att överleva i ett badrum.
Det här inlägget skulle handla om mina paprikaplantors sista vila.

För några dagar sedan vek de sig på mitten, så som de brukar göra när de har fått för lite vatten. Problemet var att krukorna inte var torra, och jag vattnade inte dem av misstänksamhet för att det skulle kunna vara något annat. Tyvärr var det troligtvis någon annan vänlig själ som vattnade dem, och jag tror att det var därför som de kroknade.
De drunknade.

I den ena krukan dog alla plantorna, i den andra var det tre stycken som reste sig lite, och jag tog i morse ett svårt beslut.
Det var dags för dem att gå vidare, de hade gjort sitt.

Men i eftermiddags när det så var dags att throw them away, stod plötsligt de tre överlevande upp likadant som innan och mitt hjärta smälte. Inte kunde jag bara slänga dem i soptunnan...
Istället blev de de första växterna i miniväxthuset! Där står de nu som de tre vise männen,
Aprika Paprika I loveYou.
Översta bilden:
Planteringen, 31 januari.
Undre bilden:
De tre överlevande plantorna i miniväxthuset, 14 mars.

3 kommentarer:

  1. Trevlig blogg du har, kika gärna in på min klimatblogg om du hinner.

    SvaraRadera
  2. Så bra och lyckligt slut! Vad sugen jag blir på att börja så lite frön, några kryddväxter åtminstone. Kul, kul.

    SvaraRadera
  3. Stephan: Du har också en fin blogg! :D

    Lovisa: Ja, det är så oerhört spännande innan de kommer upp! :)

    SvaraRadera