lördag 21 mars 2009

Oh no, det är släckt!

Snart är det Earth Hour, men oavsett om ljuset är släckt eller inte så kan man ägna sig åt "elfria" aktiviter. Jag förstår att det kommer lite som en chock för vissa (Som min syster) men det finns en stor värld utanför datorn, msn, Guitar Hero och Prison Break.

Här kommer några miljövänliga förslag på vad man kan göra:
  • Spela kort är mycket miljövänligt.
  • Alla sorters familjespel, tex monopol, Familjegeni eller Fia med Knuff.
  • Gör en fruktsallad och ät den. Behövs inga maskiner.
  • Spela instrument som gitarr, trummor, fiol, piano, munspel...
  • Sjung! Sjung tillsammans och kör Så ska det Låta i vardagsrummet
  • Gå en promenad, eller jogga. Ytterst miljövänligt och bra för kroppen.
  • Tänd ljus och läs en bok/tidning. Eller gör läxorna?
  • Sopa istället för att dammsuga. Ljudlöst och smidigt!
  • Prata med någon irl. Spännande jämfört med mobil och msn.
  • Om du fortfarande är i städtagen, putsa fönster. Med Yes eller Grumme.
  • Det är vår, hoppa studsmatta!

Så, nu hoppas jag att ni har fått lite inspiration!
Själv ska jag dra loss med städ, disk och allmän oreda. Ikväll är det Tcdisco vilket innebär mycket fotande, så jag ska redigera bilder från konserten i veckan och de jag tog i skolan i torsdags så att minneskorten är helt tomma.
Hasta luego!

3 kommentarer:

  1. Jättebra tips!! :) Jag länkar till dig i mitt nästa inlägg. :)

    SvaraRadera
  2. frk Kreativ: Tack så mycket :D

    SvaraRadera
  3. Bra förslag! Själv kommer jag nog ta en promenad för att se hur många som "kommer ihåg" att släcka :)

    SvaraRadera