lördag 21 mars 2009

En dipp

När man börjar träna är man (oftast) riktigt duktig de första veckorna, man tycker sig se ett resultat och tränar kontinuerligt.
Men när det gått nån/några månader så kommer man till "en dipp". Man kanske har varit sjuk och missat lite träning, man ser inget resultat och allt känns sååå tråkigt och tungt.


Lite så ser det ut på min miljöfront. Det känns som om jag kommit in i en period då jag medvetet inte tänker miljövänligt. Åker bil i onödan till exempel.
Då behöver man lite pushning, så jag har funderat ut saker som jag/min familj gjort och förbättrat sen bloggen startade i januari:


  • Vi köper alltid ekobananer

  • Vi köper enbart bra fisk som sej, strömming o makrill

  • Vi äter mycket vegetariskt

  • Jag tänkte och köpte mascara som inte testats på djur

  • Alla i familjen har blivit bättre på att släcka lampor

  • ...och stänga av standbyapparater!

  • Jag har köpt mindre kläder och spenderat pengarna på ekomat istället

  • Vi har återvunnit papper och börjat samla in aliminium

  • Vi har planterat en massa frön :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar