söndag 1 mars 2009

Tröjtryckandet.

Minns ni att jag för ett tag sen var väldigt inne på det här med att trycka på tröjor?
Tänker fortfarande rätt mycket på det, och hoppas att jag en dag ska komma igång ordentligt med det. Inte som affärsverksamhet kanske, men... ;)
I Smålansposten fanns det en artikel om Marcos Fuentes Gonzáles, en kille som sysslade med att just designa tröjor! Nu trycker han dem förstås inte så som jag hade tänkt, men ändå!
Cool kille.
Men jag tycker det hela är lite konstigt, än så länge har han bara sålt 7 tröjor! Wtf, vad är det med folk? Han är ju grymt begåvad, det syns lång väg. Så kom igen ni folk (i Växjö), ta kontakt med honom!
Han gör sina verk med tygpennor, jag funderade på att införskaffa några sådana. Tyvärr kommer nog alla pengarna gå åt idag när jag ska till Bokrean. Bakböcker och trädgårdsböcker lär det bli. Inga "skönlitterära verk"", de kan man låna på bibblan. Faktaböcker ser jag lite som ett undantag, för de vill man gärna ha nära till hands.
En smart investering helt enkelt!
Bilden är lånad från artikeln på smp.se och den kan ni läsa här.
Nu ska jag gå och sy lite på några örngott som jag sovit sönder. De är rätt dåliga i kvaliten, så nu är det stora hål i kanterna. Men skam den som ger sig, de ska lagas! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar