onsdag 4 mars 2009

Mat-Hitler

¤
Hi out there.
Idag skulle vi ha ätit panerad fisk, men min papi tjurade ihop och gjorde Chili con Carne som vanligt.
Papi:
"Jag är uttorkad, jag behöver feeett..."

Och Mat-Hitler i mig marcherade på stället och gjorde volter av ilska för denna ständiga längtan efter, nej inte kött, utan det som papi kallar vanlig mat.
För sej och potatis är så exotiskt.

Jag funderar på att gå ut i skogen och plocka lite kottar och lägga på hans tallrik. Fulla med nyttigt trädfett och så vanligt det bara kan bli.
Jag menar, hallå, hela skogen är full av kottar.

1 kommentar:

  1. Din pappa var så förhungrad så han stekte köttfärsen, bredde sig två mackor och gick till sängs.Stekt köttfärs som svalnat var vad som fanns när nästa familjemedlem kom till spisen :)

    SvaraRadera