tisdag 23 augusti 2011




Jag har kommit bort lite ifrån mitt fotograferande. När jag ser mina bilder, så inser jag att de inte alls är på den nivån som de skulle ha varit om jag verkligen...brydde mig, ansträngde mig och såg så som man ska göra genom en kamera.


Jag blev påmind om det två gånger idag. Första gången när jag tittade på bilder ifrån Tirup. Jag hade tagit kort på deras lusthus i morgonljus, det hela var väldigt vackert. Jag hade höga förväntningar på ett kort med så bra förutsättningar, men det hela gick åt skogen. När jag tittade på fotona på datorn så insåg jag att jag totalt missat att det stod ett riktigt fult staket i förgrunden, dessutom stod en av staketstolparna mitt i huset; på alla kort.


Andra gången, bara en liten stund senare när jag satt och tittade på solnedgången. Jag funderade på hur jag skulle kunna få fotot fint trots att fönstret var så smutsigt. Plötsligt insåg jag att alternativet att gå ner och ut för att fota, inte ens hade dykt upp i huvudet! Herregud.

Så nu ska jag försöka bättra mig, jag ska försöka bli bättre. Det blir lite som att börja om, men jag vill verkligen. Det är så hemskt att inse att man bara tagit kort utan att bry sig. Bara tagit, bara för att. Utan att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar