onsdag 11 maj 2016

Hägg


På andra sidan byn där jag är uppvuxen, i Rinkaby, kan jag inte minnas att det finns så värst mycket hägg. Jag vet inte om det faktiskt är så eller om jag bara har missat det helt enkelt, men innan vi flyttade till Osaby så visste jag knappt vad hägg var. Mellan hägg och syren var för mig ett ganska diffust begrepp som jag aldrig riktigt visste när det inträffade, eftersom jag inte var med på banan förrän syrenen blommade. Too late liksom.




Men nu är jag med! Både i Osaby där vi bodde innan och på Björkholmen där vi bor nu så finns det massor av hägg, och vi har en helt enorm buske i nordvästra hörnet av trädgården, precis där trädgård, hage och landsväg möts. Den är obeskrivligt vacker just nu och doftar dessutom ljuvligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar