onsdag 1 oktober 2008

Onsdag

HejHej!
Dagarna rusar förbi, nyligen kunggjorde de från SMHI att "ett envist litet regnområde hade lagt sig över hela Kronoberg." Jamen, det var ju kul. Regn och rusk, redan vid halv sex väcktes min lillasyster av att det regnade mot hennes fönster. Och believe me, hon är inte lättväckt.
Det blir alltså bussen idag, cykeln får kanske stå under resten av hösten/vintern nu, vi får väl se. Det är rätt skönt att cykla fram och tillbaka, så slipper man passa bussen.

Idag ska jag på syobesök, ser inte direkt fram emot det. Vår studievägledare är värdelös, hon lägger fram tusen linjer som man inte är särskilt sugen på och så säger hon "JAAAA, det är ju ett mycket viktigt val ni GÖÖÖR." och man blir tusen gånger mer stressad. Fy bubblan. Men jag tänkte be henne hjälpa mig att se om man kan söka lärlingslinjen som bageri&konditori, det hade varit jättekul! Då "jobbar" man i tre dagar och läser kärnämnena med de andra lärlingarna två dagar.

Nu måste jag fortsätta plugga spanska, har prov idag. Men det går nog bra, är inte jättenervös. Bara så himla mycket glosor!

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar