måndag 29 september 2008

Måndag

Godmorgon!
Idag snoozade jag jättelänge, från 06.15 till 06.50. Sen var det fort in i duschen, och nu sitter jag i köket med datorn i knät. Dricker mitt nya örttee, det ser lite mysko ut med flytande björklöv i...hon vi köpte det av sålde även hallonblad, rölleka och andra vanliga växter, så jag tänkte att nästa vår ska jag göra eget te. är inte så himla svårt, att plocka lite löv och sedan låta dem ligga på tork i en vecka, därefter lägga dem i en burk/påse. Teet smakar gräs, men kan det hjälpa mot eksemen så är det ju bra!

Lyssnar på Billie the Vision & the Dancers, får en sådan nostalgikick när jag tänker på deras konsert i somras. Såg dem på Hultsfred, det var så mysigt. Teaterladan var fullpackad med folk som gungade i takt och sjöng "So give me a man from Argentina". Det var varmt, det regnade och sångaren Lars inledde låten med att berätta:
Igår pratade jag med en man som sa att det finns två saker som jag hatar. Indiepop och homosexuella män. Jaha, sa Lars, men en sak har vi gemensamt. Vi längtar båda efter en man från Argentina!
Jag är en en mycket lycklig ägare till alla deras skivor, var och en ett litet underverk. Indiepop när den är som allra bäst. Helt underbart!

Nu ska jag dricka upp hokuspokusteet och borsta håret, ses senare idag!
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar