lördag 26 december 2009

Nyårslöften

God fortsättning!
Det går tungt på bloggfronten, jag håller mig för att kunna rivstarta nästa år! Sen blir det lätt så, när man inte har skrivt på länge, att man vill skriva det perfekta inlägget som förklarar allt och sammanfattar allt man inte har skrivit. Men det struntar jag i idag, istället har jag börjat fila på mina nyårslöften. Ett tag trodde jag inte på nyårslöften, men nu tycker jag att de som inte tror på nyårslöften har svag karaktär. Man kan om man vill!

De "löften" som jag hade förra året handlade enbart om bloggen och miljön och de har funnits till höger om bloggen hela tiden:
¤Minska min köttkonsumtion utan att helt sluta äta kött.
Äta mer "godkänd" fisk, såsom sill och insjöfisk.
¤Äta mer ekologiskt och undersöka det ekologiska utbudet
i Växjö med omnejd. Närodlat is my kind of thing.
¤Konsumera mindre och bättre. Jag ska fylla
garderoben med ekokläder och vintagefynd.
¤Dra ner på familjens elkostnader genom att rycka ut vartenda
standbyapparat och släcka varje onödigt lysande lampa i hela huset.
¤Bejaka uttrycket gratis är gott. Och oftast ytterst miljövänligt, tex. cykeln.
¤Bli bättre på att tänka efter före.
Jag tror att jag tänker fortsätta med dessa, om än i lite annan form. Dessutom tänkte jag lägga in några löften eller mål eller vad man väljer att kalla det, som inte har med miljön att göra. Ni ska få se!
Om vi inte hörs innan nästa år, ha ett mycket trevligt decennieskifte (visst låter det maffigt?!)!

3 kommentarer:

  1. Dina nyårslöften är alltid aktuella, och man behöver definitivt ta sig en tankeställare inför det nya året; hur pass lever jag upp till mina ideal? Finns det något jag ska prioritera ännu mer?

    SvaraRadera
  2. Ja, det här med att lev aupp till sina förväntningar på sig själv dalar alltid med tiden, nu har jag nästan ångest på grund utav det. Ska bli skönt med nytt år=nya friska tag!

    SvaraRadera
  3. Majja, jag tror att jag ska börja blogga igen! :O

    SvaraRadera