lördag 12 december 2009

"Tvingas rita om världen"

Aftonbladet har en artikel som handlar om hur kartritarna får rita om kartan allt mer på grund utav klimatförändringarna, bla så har "Tchadsjöns yta har minskat med 95 procent sedan 1963. "

Helt sjukt, särskilt när man läser första kommentaren
"Visst är det sjukt det som händer. MEN, inget litet MEN.. VARFÖR ska vi i lilla Sverige beskattas så fruktansvärt hårt när resterande världen inte gör ett skit? Ta tex USA, Kina och andra stora nationer. Dom om NÅGRA är dom riktiga bovarna i dramat. Blir så trött! "

Och andra....
"Förändringarna man ser här började alltså någon gång i mitten av 1900-talet... Vad skulle vi över huvud taget kunna göra NU för att förändra detta? Jag anser inget. Att miljön förändrar sig är oundvikligt, hela klimatfrågan är i mina ögon bara en bluff. Nu säger jag inte att det är bra att köra runt i massa bilar och spy ut tonvis med avgaser men att säga att planeten jorden som vi känner den inte förändras är ganska naivt... "

Vi får hålla tummarna för att beslutstagarna i Köpenhamn inte ser så på saken!
Läs artikeln här!

2 kommentarer:

  1. Majja, igår när jag var i Köpenhamn.. så var det ganska kaos .. (:
    eftersom det var såntdär klimatgrejs, och där var demostranter ÖVERALLT!
    haha ganska busigt faktiskt. hihi

    SvaraRadera
  2. Åhh, då hoppas jag innerligt att ALLA demonstranter uppförde sig och framförde sina budskap på ett fredligt, demokratiskt och LAGLIGT sätt! :)

    Dessutom hoppas jag att ni hade det trevligt värre :D

    SvaraRadera