lördag 8 maj 2010

Helg!

Idag sov jag till halv tolv, helt galet länge! Nästan tolv timmars sömn, jobbade till halv ett igår och var hundvakt i typ en timme efter det. Jag och mamma pratade om det här med rekommenderade sömntimmar, man brukar ju säga att man ska sova i åtta timmar.

Den enda personen som jag känner som kan klara sig på åtta timmar är duracellkaninen Mattin.

Åtta timmar innebär att jag skulle kunna vara vaken till elva och sedan stiga upp sju och känna mig helt utvilad;hahahahahahahahaha. Det finns ju inte en chans! Att gå och lägga sig vid nio och stiga upp ivd sju, det är att bli utvilad. Det är tio timmar! Så hur kan man rekommendera folk att bara sova åtta? De blir ju helt slutkörda.

Jag röstar för att vi slopar det gamla 8+16 timmarssystemet och istället inför 10+14timmarssystem för folkets bästa. Finns det något parti som kan tänka sig att lägga fram ett sådant lagförslag? Jag tror att det skulle gå hand i hand med förslaget om sex timmars arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar