måndag 28 februari 2011

Götet

Första helgen på lovet var vi bjudna till 50&70års-kalas uppe i Götet, vi bilade dit och fixade och trixade. Mattins låtsasmammas mamma och låtsasmammas svåger hade fyllt år, det blev alldeles lagom festligt för två stycken vars största festvana består av jobb.

Mattins låtsasstorasyster med respektive.


Mattins snälla päron bjöd på hotellrum, så fint så fint. Mumsig hotellfrukost blev det också, vissa morgonpigga kunde efter stora ansträngningar och tidskrävande uppgifter (tex armhävningar) inte hålla sig längre och vi gick till frukosten tio min innan "samlingen". Tänk om man vore så morgonpigg...

Vi åkte till slottsskogen (tror jag att det hette, men någon mer noggrann person kan väl rätta mig om jag har fel) och promenerade lite. Tittade på otroligt söta pingviner (fast på bilden är det svärfar och svåger, inga pingviner) och...

...sälar! Titta på tassen och nosen och ögonen; så söt! Jag hade kunnat stanna där hela dagen, men det var lite för kallt och lite för mycket åka-hem-dag. Tyvärr. När de sa att vi skulle kolla på sälar så trodde jag att det var för att de skulle lura ut de yngre barnen på promenad, att det skulle vara statyer eller något. Blev helt chockad när det faktiskt var livs levande sälar!

Sen åkte vi hem, heeela vägen till Växjö. Vi sov och sov för pojkvännen kör så förbannat bra. Då blir man stolt i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar