tisdag 15 mars 2011

Praktik


Jag blir alltid så otroligt nervös när jag ska ringa och fråga om praktik. Så länge jag kan minnas har det varit så, jag skakar i benen och stammar när någon svarar. Att gå till företaget och fråga är det inte tal om, det klarar jag inte. Jag måste sitta själv, förberedd med papper och penna och kalender och hjälpfrågor. När jag var yngre tog det flera dagar innan jag vågade ringa. Jag kunde säga att "idag på rasten ska jag ringa!" men sen fegade jag ut och höll på så i flera dagar innan det blev riktigt bråttom. Ibland veckor!

Den här gången var jag ute i (tycker jag) god tid, väntade inte mer än en dag och stammade inte alls. Man kanske börjar vänja sig, jag vet inte. Bra gick det iallafall, för företaget sa ja. Dagens lättnad!

Det blir praktik på Plantagen hemma i Växjö, älskar gardencenters. Det kommer bli kanonkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar