torsdag 7 april 2011

idag regnar det och är grått

Fåglarna syns inte till, inte solen heller. Den verkar ha tagit semester, kanske har den åkt till Afrika. Där är Agnes i alla fall, så för hennes skull kan man väl hoppas att solen är där.

Fast helst hade jag sett att den var här hos oss.

På tal om fåglarna, när jag vaknade i morse så var jag övertygad om att det satt en precis utanför fönstret. Alltså, på det här fönsterbrädet eller var det heter. För den sjöng så otroligt högt att den kan helt enkelt inte ha suttit längre bort. Jag är fortfarande övertygad om att den satt precis utanför fönstret.


Fast jag inte riktigt vill, så kommer den här dagen snart att börja. Regnig och grå, men förhoppningsvis dyker i alla fall fåglarna upp igen. Jag håller span på boet.

1 kommentar:

  1. En fotbild till :D Det börjar bli lite typiskt Majja ;)
    Kram

    SvaraRadera