onsdag 21 oktober 2009

Lilllördag

Det blev en onsdag fylld av lövräfsning och dokumentärer från P1. Jag har så svårt att bara lyssna på musik, det blir liksom för enformigt. Att lyssna på dokumentärer är mer stimulerande, då kan man åtminstone lära sig något under dagen (lite skolabstinens kanske?) Bla. så har jag lärt mig att av de svenskar som är mellan 16-84 år så har 700 000 testat droger, vilket är helt sjukt och overkligt!

Dessvärre tror jag att antalet hade blivit mycket högre om man hade tagit från 12-84 år...bara en reflektion, men som snart sjuttonåring skulle jag nog inte känna mig som en ung pundare och absolut inte som en ung första-första-gången-testare. Snarare som en dinosaurie!
Nu ska jag vila mina trötta lövräfsararmar och krypa ner i sängen, imorgon ska jag se dokumentären Bananas* som handlar om Doles bananodlingar tillsammans med Mattin och hans mamma Marie. Ska bli jätteintressant!
Det blev iallafall fint väder i eftermiddag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar