söndag 25 oktober 2009

Med ett ben på varje ställe

Imorgon börjar höstlovet och min sista hela vecka hemma innan jullovet, och jag känner mig väldigt kluven. Å ena sidan är det skönt att ha varit hemma och att ha kommit in i de gamla rutinerna, umgåtts med familjen och gjort lite husliga sysslor (tvättat, lagat mat osv. som man inte gör på internatet). Å den andra sidan så längtar jag tillbaka till internatslivet, kompisarna och skolan i allmänhet. Jag är rastlös!

Sophia duschar håret i handfatet...



Det märks lite här på bloggen, inläggen blir ytliga och inte alls särskilt miljövänliga. Tyvärr beror det på just den där rastlösheten, jag skuttar lite mellan olika småprojekt och tankarna är långt uppe bland molnen.

Nu när klockan är mycket och det är mörkt runtomkring är det så mycket lättare att samla tankarna och skriva något, åtminstone lite, vettigare.



Ni får ha lite överseende, till nästa vecka blir det nog bättre ska ni se!

2 kommentarer:

  1. fin fin bild! :)
    saknar dig majja. hihi
    hur blev det med vitkålstuvningen? ar den god?

    SvaraRadera
  2. Vitkålsstuvningen var god! Jag blev mycket imponerad av Mattins kökskunskaper... :D

    SvaraRadera