måndag 7 september 2009

APU

Sådär, nu är jag tillbaka i skolan. Det var en knepig morgon, två stationer efter att jag hoppat på tåget insåg jag att plånboken låg kvar hemma i mammas väska. Det betydde att jag hade NADA pengar, dvs. inte ens 17 kr till buss. Och i vanliga fall har jag åkt ett tidigare tåg, som Frida i min paralellklass också åker, men idag tänkte jag testa ett senare tåg. Annars hade jag kunnat låna pengar av henne.
Men det gick alltså inte, och istället fick en tjej som har haft häst hos oss (och som numera pluggar i Lund) cykla till stationen och ge mig en tjuga. Tusen tack snälla Madde, you made my day.

Nu har vi slutat, lite extra tidigt pga. fotografering och jag ska ringa efter APU-plats. Tänkte faktiskt börja med Växjö kyrkogårdsförvaltning, de är antaligen de enda som fortfarande gör något så sent på året (vecka 41-42).
Vi får hoppas att det går bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar