tisdag 15 september 2009

Klimatdag i Växjö!

I lördags var det klimatdag i Växjö, Växjö är ju trots allt Europas grönaste stad. Det var utställare, talare, barnteater, jätteloppis och diverse utställare.

Jag tyckte det var en riktigt lyckad dag, mycket folk och mycket bra grejer! Jag snappade åt mig en massa papper att läsa inför Klimattinget, och dessutom träffade jag Sohie som är "ansvarig" för vår resa. Hon var jättego, vi kommer nog att kunna samarbeta bra!

Det bästa var ändå visningen av passivhusen, riktigt tufft! Passivhus innebär att de inte behöver någon värmeförsörjning, utan hushåller allt själva. Tror jag, lovar att läsa på mer!

Jätteloppis, massa prylar och folk.
HSB:s riktigt coola slogan, den får tummen upp!

Man fick (om man var under tio) prova att cykla fram en smoothie.
Cool och inspirerande aktivitet!



Sånna tröjor fanns det många.


Passivhusen, troligen några av de största i
i Europa!



Visning av lägenheter, som en rutinerad
(hosthost) fotograf tryckte jag mig in och smygfotade
allt och alla. Ungen var dock inte planerad!

De härliga djupa fönsterbrädena! Perfekt att sitta och mysa i...
i bakrunden syns utställarområdet.
Summan av kardemumman: En riktigt bra och lyckad dag, tack Växjö kommun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar