tisdag 8 september 2009

En riktig klimathelg

Jag sitter och planerar helgen för fulla muggar, på lördag är det klimatdag i Växjö, de splitternya passivhusen visas upp och det kommer vara en massa klimatsmarta aktiviteter. Dessutom är Sohie där, som en ansvarig för vår resa till Klimattinget i november.
Hon och en massa andra från kommunen kommer vara där och informera, jag tänker bete mig som en svamp och suga i mig minsta droppe information!

Dessutom är det någon slags marknad/utställning med småländska smaker på söndagen, ska också bli spännande, men jag har inte riktigt fått kläm på vad det är för något. Antagligen mycket närproducerat, men jag kan bara se en massa korv framför mig (kanske är korvabstinens?)

Och ni har väl inte missat att det stora mötet mellan Eu:s jordbruksministrar äger rum i Växjö i helgen? Thats big!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar