tisdag 29 september 2009

Sweet dreams were made of this

Det är underbart väder utanför fönstret! Solen håller på att gå ner, det låser lite och är "höstigt friskt" i luften! Jag älskar dagarna nu, eller ja, iallafall så länge det är fint väder!

Att sitta här vid fönstret gör att jag börjar drömma om tiden efter gymnasiet, när skolan verkligen är slut (än så länge är det svårt att tro att det finns en sådan tid).
Flytta ihop med Mattin, skaffa jobb och kanske göra en längre resa. Just det där med att flytta ihop längtar jag väldigt mycket efter! En lägenhet i en mellanstor stad, kanske Lund (varför inte?), en katt eller två, liten balkong...haha.

Oftast blir man dock väldigt snabbt nerdragen på jorden igen.
I helgen så såg jag att Mattin hade köpt nya kalsonger, något som aldrig hänt innan (under 2 år)! Jag kommenterade detta, och fick ett mycket charmerande svar: "Jag hade inga rena och mamma hade ingen tvätttid, så jag var tvungen att köpa nya!"

Mattin är en handlingens man, till skillnad från sin drömmande flickvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar