onsdag 2 september 2009

Pluggtips!

I eftermiddag ska jag plugga, och jag tänkte dela med mig av mina bästa tips.

¤Det allra bästa är att vara uppmärksam på lektionerna och anteckna mycket. Lärarna brukar tjata om att man ska utnyttja tiden, och gör det! Desto mer du pluggar på lektionerna (som du ändå måste sitta av, eller hur?) desto mindre behöver du plugga sen på fritiden.

¤Om du ska plugga, gör upp ett schema. Dela upp tiden i halvtimmar, och ta en rast mellan varje "block". Gå lite, gå på toa, skicka sms...sånt som du absolut inte ska göra under halvtimmarna när du pluggar intensivt.

¤Om du ska plugga inför ett prov eller läxförhör, skriv upp pluggtider i almanackan.

¤Om du jobbar med ett arbete under en längre tid, avsluta varje arbetstillfälle med att skriva upp vad du ska göra nästa gång. Då slipper du börja nästa gång med att gå igenom vad du gjorde förra gången och vad du behöver göra idag.

Nu ska jag ta itu med mitt, vi hörs senare! Då blir det bilder och ett längre inlägg om Miljöpartiets framfart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar