måndag 28 september 2009

Mitt vegetariska experiment

Under tiden som jag har bott på Hvilan har jag valt att äta vegetarisk mat, lite som ett experiment. Det har både varit kul, spännande och ibland lite jobbigt. Jag är exempelvis dödstrött på qournfile!
Å andra sidan har jag märkt att:
¤Jag har blivit piggare
¤Jag blir inte alls lika trött efter att jag har ätit
¤Maten känns fräschare

På något sätt känns det som om kött på tallriken har blivit överflödigt, nu när jag med egna ögon har sett att det fungerar utmärkt med vegetariska alternativ. Visst, ibland har det varit svårt att stå emot en krämig lasagne, och visst, jag gillar varken tomater, morötter eller svamp (som de använder mycket här!) men sånt är livet.

Därför har jag tänkt försöka fortsätta äta minst en vegetarisk måltid om dagen! Förhoppningsvis lunchen, som blir lättast att göra iordning själv. Ni får hjälpa mig med peppning :)

2 kommentarer:

  1. Yääy (Y)
    Duktig Majja! :D
    Om fler gjorde som du och faktiskt förstod att det går att äta vegetariskt så skulle alla leva längre, bli gladare och nyttigare. Istället för att sitta och rynka på näsorna.
    "Åh, vad får duuuuu? är det verkligen gooooott? Det ser äckligt ut."
    Sådana kommentarer!

    Kram på dig! :D

    SvaraRadera
  2. din mamma ser fram mot att någon kommer hem och uppskattar mat för matens skull och inte bara något som man är så illa tvugnen att trycka i sig.Gärna vegetariskt oxå även om jag älskar kött.

    SvaraRadera