tisdag 16 november 2010

Åkarp Graffiti nästa?

Min mycket goda vän Saskia drog igång en "fotoutmaning" i början av året, den gick ut på att man varje vecka fick ett nytt tema att fotografera efter. Det rann ut i sanden, men nu börjar vi om! Veckans tema är klotter, åhh vad jag älskar det temat!

Jag har faktiskt en mycket fin bok om graffiti hemma, underbart vackra och inspirerande Graffiti Brasil. Vill man ha en bok med mycket bilder och enorm research är det här verkligen rätt. Var värt varenda av de 200 kronorna jag betalade.

En annan fin bok som jag suktat länge efter är Gaza Graffiti, en minst lika fantastisk bok som speglar Gaza på ett alldeles unikt sätt, både politiken och folket. Här är graffiti politik!

Om man inte vill ge sig i kast med så tunga saker (haha) kan man börja med att söka på Banksy på Google bilder. En alldeles fantastisk graffitikonstnär som nyligen fick pris för en dokumentärfilm. Ska försöka se den så snart som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar