lördag 27 november 2010

Jul jul juuul!

Idag blir det städning och bakning och lyssnade på julmusik hela dagen (julmusiken är inne på tredje dygnet...). De underbara Urbanerna kommer hit senare och vill baka pepparkaksmuffins, själv är jag mer sugen på saffransskorpor...vi får väl se vad det blir!

Är det någon som har testat något av bakverken? Jag har aldrig ätit pepparkaksmuffins, tänker mig de som typ morotskaka av någon konstig anledning.

Imorse åt jag för första gången pepparkaksfil, men jag måste hålla med Mattins beskrivning: "Dä smaka typ som A-fil mä en massa socker i att". Inte så mycket pepparkakssmak iaf.

2 kommentarer:

  1. varför tänkte jag också på morotskaka? lustigt.. kanske skulle ta och baka lite muffins och äta upp alla själv? :D ska nog ta fram min finfina bok jag fick av en snäll människa en gång :) <3

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde 12 stycken och de räckte inte långt i vårt sällskap! De påminde om morotskaka i konsistensen men inte i smaken; de var sååå goda! Jättelätta att göra också :D

    Tycker absolut du ska ta fram den där boken ;D

    SvaraRadera