onsdag 17 mars 2010

Det här kommer inte från mitt hjärta

Vi hade debatt om invandring igår på svenskan. Jag hade hamnat i motgruppen och satt och drog upp det ena argumentet efter det andra för att vi inte skulle ta in invandrare i Sverige.
Inte de från krigsländer, vi vill inte ha deras krig här sa jag.
Inte de från andra kulturer, vi vill ha deras mat men inte dem sa jag.
Inte de unga, vi vill inte betala deras skolgång sa jag.

Och hela tiden ville jag bara skrika lyssna inte, det här kommer inte från mitt hjärta.
Usch och fy så hemsk jag kände mig.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig Majja! Hade också tänkt så om jag hade varit i MOT-gruppen. Men du var väldigt duktig:) Kram på dig <3/Cassamira

    SvaraRadera
  2. Tack Mira, du var också jätteduktig. Önskar att jag hade suttit på din sida istället, hade varit så mycket lättare att ta spjärn från sina egna, riktiga åsikter! :o

    SvaraRadera