söndag 28 mars 2010

Earth Hour

Jag kan inte finna ord över hur imponerad jag är över årets Earth Hour.
Jag är stolt. Överväldigad. Lycklig.

Jag vet inte hur ni känner inför Earth Hour, men det svindlar i min mage när jag tänker på att jag under en timme är en del av världens största klimatmanifestation. Att jag i symbios med människor i mer än 126 länder över hela världen, visar att jag bryr mig.
Att vi bryr oss.

Att vi är överens om att det här är viktigt och att det måste hända något nu. Att både vi och jorden är trötta på vår livstil. Att vi inte alls är maktlösa.
Att vi inte alls är tysta.
Att vi inte alls är nöjda.

Tack alla som ställde upp och släckte.
Ni är en del av något mycket mycket större.
Och mycket bättre.

1 kommentar:

  1. Jag satt ensam hemma i Lördagskväll och är både rädd för att vara ensam hemma och mörkrädd, inte bästa stunden för mig att släcka lampan :(

    SvaraRadera