tisdag 12 januari 2016

Här för att stanna



Ja det verkar faktiskt som vår lilla katt har tänkt att stanna här hos oss. Det är alltid lite knepigare med äldre individer, risken finns ju att de längtar hem och börja vandra. Franz har trots allt bott hos mina föräldrar i fem-sex år, men han tycks trivas bra här hos oss ändå. Han flyttade hit förra lördagen och har därmed bott hos oss i 1,5 vecka vid det här laget.

Han är ute några timmar varje dag och fördriver tiden däremellan med att sova i soffan, sova i sängen (där fick han egentligen inte vara eftersom jag är allergisk men så gick det med det...) och spana ut mot landsvägen. Vi har försökt med lite leksaker men de intresserar honom inte alls, han är helt nöjd med att bara ta det lugnt och njuta av att vara den enda katten i huset.



Och min allergi? Jo, det har faktiskt fungerat över förväntan. Jag tar för säkerhets skull tabletter varje dag, men än så länge har jag knappt märkt av att vi har katt i huset. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar