onsdag 29 juli 2009

Dagens frukost

Består av hallonfil, några specialcornflakes (tydligen både sötare och nyttigare, goda är det iallafall) och egenplockade vildhallon! Finns det något godare till fil, än just vildhallon? Eller alla bär egentligen. Jordgubbar, smultron, blåbär, vinbär...sensommaren innebär en orgie i små, söta och oerhört goda bär.
Mer eller mindre svårplockade...
Frukosten har jag ackopanjerat med Rikard Wolffs ljuva stämma. För den som inte kan minnas hans röst, tänk på den Scars svenska röst i Lejonkungen. Rosslig och dov. Jag har lyssnat på hans sommarprogram från 2006, en fin början på morgonen. Hans program var precis som jag hade tänkt mig, jag tycker att Rikard Wolff är en av Sveriges bästa skådespelare. Och han var snygg, förr. Han pratade lite om sitt liv, om sin dotter och sin pojkvän. Och lite, lite, om filmen Änglagård, som var den första filmen jag såg med Rikard Wolff.
Och därför också den bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar