onsdag 29 juli 2009

Lundresan

Resan till Lund började dåligt, tåget var inställt och vi fick åka buss i tre timmar. Typiskt också, vi som skulle övningsåka.
Nåja, resten av resan gick över förväntan, jag är kär i min nya (nästan)stad. Dit kommer jag definitivt åka igen. Åka buss...suck.


Fint namn på en maskros i botaniska trädgården.

Världens minsta bageri, där vi köpte ett mycket gott bröd till familjen. Det luktade bageri, så som det aldrig gör på Ica eller på ett cafe. Varmt och mjöligt. Jag lyckades tjata mig till en snabb fika innan vi fortsatte mot tåget. En underbart god chokladmaräng på Mormors Bageri.

På väg hem, trötta och nöjda.

1 kommentar:

  1. Åh lille martin. Haha! Jag kommer lugnt komma och hälsa på dig där nere :) Skåne kan ju vara det bästa som finns, hehe.

    SvaraRadera