lördag 18 juli 2009

Hem Vackra underbara efterlängtade hem!

Hej och åter igen hej alla bloggläsare.
Nu är vi äntligen hemma efter våra äventyr, välbehållna och välmatade...haha. Det var helt underbart att komma hem, sova i sin egen säng, äta sin egen mat och framför allt; inte behöva umgås eller vara fräsch på något sätt!

Vi var först i Hultsfred, varifrån jag inte har några bilder alls eftersom det rådde systemkameraförbud. Fotade mycket med min systers kamera, men den har hon gömt undan för min klåfingrighet...i vilket fall var Hultsfred lika bra som vanligt (mitt tredje festivalår) och det spelades massor av bra musik.
Bästa: Promoes konsert och duetten med Anna Ternheim och Nina Persson. Det var magiskt! Sämsta: Vädret. Kallt, regnigt och mycket lerigt!
Bästa nyheten: För mig var det Smålandsrullarna!


Världens godaste Smålandsrulle!



Sedan var det bara hem och vända för att sedan fara till Åhus, min pappas hemstad. Vi var på BeachHandbollsfestivalen, grillade, och åt stora lass med glass. En av dagarna for vi ner till Trelleborg för att hämta hem Mattin (som hamnat i sin farfars klor!). Då passade vi på att åka kustvägen hem och hann avverka både ett besök i Smygehuk och Ystad (så vackert det var!) och diverse små inrednigsaffärer/gårdsbutiker. Jättemysigt!



Från lilla inredningsbutiken ting ute och inne.

Ting ute och inne.

Hönan Agdas Countryshop (kreativt namn).

Det blev mycket fotande under handbollen, kanske som kompensation för Hultsfred. För er som aldrig sett Beachhandboll, kan jag rekomendera detta. Även den mest ointresserade personen hajar till när fjortonåriga tjejer kastar sig på varandra, sliter tag i allt va de kommer åt (läs: både kläder och kroppsdelar) för att sedan kasta sig hejdlöst, rakt ner i sanden. Fantastiskt medryckande!
De kämpar förtvivlat...


...För att sedan kasta sig rakt upp
i luften.


Men nu är vi alltså hemma, idag har vi sovit ut (efter några nätter på camping) och städat hela huset. Det var dessutom himmelskt skönt att få duscha...

2 kommentarer:

  1. ÅH veggie heaven! Typ det enda jag äter på festival! mhmmm

    SvaraRadera
  2. Smålandsrullarna är helt underbart goda, jag åt säkert sex stycken! :D

    SvaraRadera