söndag 22 november 2009

Wake up!

Såhär års, eller nästan lite tidigare, tycker jag att man hamnar i en slags svacka. I mitt fall drabbar det alltid fotograferingen, jag gör ingenting på den fronten! Min kära vän Saskia verkar känna likadant och efter några års sådana svackro har lag lite tips att dela med mig av:

  • Gör det till en vardagsgrej. Inget kul att fota? Ta med kameran till jobbet/skolan. Inget att måla? Kladda överallt, kladda det första du kommer på. Mina böcker är fulla av skrikande gubbar...

  • Titta igenom gamla alster. Välj ut bilder du tycker om och ha dem framme så att du ser dem ofta. Är det foton, ha dem som skrivbordsbild på datorn.

  • Inse att det är en svacka och inte ett kroniskt tillstånd. Du kommer över det!

  • Våga börja! Jag brukar nästan vara rädd för att ta i kameran. Inse att du kanske inte är i högform, men dålig är du banne mig inte.



Och jag vet att trots att jag vet att det är jag som har författat denna lilla guide så hamnar jag på exakt samma ställe varje år, så känn idg inte helt lost nu när du står inför den ultimata guiden till den ultimata lösningen och fortfarande känner dig kass.

Du kommer över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar