söndag 14 juni 2009

Kryddland, dusch och hårångest

Ja, så skulle man kanske kunna sammanfatta min dag! Äntligen har jag haft tid att plantera kryddorna i det redan befintliga (minimala) kryddlandet, utöver en persilja, tre citronmeliss och en gräslök blev det inte mindre 11 dillplantor! De kommer väl till pass i augusti, när kräftorna ska kokas.

Nu ska jag plocka ihop efter allt grävande och vattnande, och efter det blir det raka vägen in i duschen. Imon är det niornas avslutningsfest, men jag vet av erfarenhet att mitt hår är finast dagen efter att man duschat. Och ärligt talat, så har jag inte en aning om hur jag ska ha håret heller...gah. Det har en benägenhet att göra precis som det vill (det vet nog alla med tjockt hår och självfall!).

Efter duschen tänkte jag göra en ansiktsmask, vad säger ni om det här receptet?

Gör ansiktsmasken så här:
Mosa en banan. Mixa med 1 - 2 matskedar honung. Sätt till 4 - 6 matskedar havregryn så du får en lagom konsistens. Lite vatten kan behöva tillsättas. Fukta sedan huden med ljummet vatten och massera in ansiktsmasken.


Det är definitivt värt att testa!

1 kommentar:

  1. jag vet inte heller hur jag ska ha mitt hår!!! ska nog bara låta det hänga. det är snyggast så:p

    ansiktsmasken lät riktigt härlig men lite märklig men jag kanske ska pröva någon gång :)

    SvaraRadera