onsdag 24 juni 2009

Sommarlättja

Hej bloggläsare!
Det har varit glest med uppdateringar på sistone (igår var dock ett upphopp!) och det finns förstås en massa anledningar. Den dock enskilt största är sommarlovet. Jag fördriver dagarna liggandes på en filt, i full färd med att bläddra i någon utav de böckerna jag har lånat.

När jag var yngre läste jag 24/7, gick inte en meter utan en bok i händerna. Nu för tiden hinner jag inte det, däremot har jag fått upp ögonen för en helt annan sorts böcker; bilderböcker!
Låter det barnsligt?

Det är faktiskt inte så barnsligt, mina favoritböcker heter inte "Max Potta" eller "Petter och hans fyra getter". Nejnej, mina bilderböcker har titlar som "Inked" och "Graffiti Brazil". Det är (Enkelt uttryckt) reportageböcker fyllda med foton. En bra bilderbok har lite text och mycket foton, men det måste finnas text (hänger ni med?)

Jag är barnsligt förtjust i graffitiböcker, sk. streetart. Det är verkligen något jag kan tänka mig att samla på (Graffiti Brazil köpte jag i Malmö för 300 kr...)

Just nu bläddrar jag förtjust i Denise Grünsteins bok 59 buketter från min trädgård och lite till.
Hon är en fantastisk fotograf och hennes bilder är underbara. Somriga, trolska, romantiska, utflippade. Även om man inte är trädgårdsintresserad så är bilderna en fröjd. Jag var till och med tvungen att köpa ett fotoalbum igår, så att jag också har någonstans att klistra in mina (kommande) blombilder.
Besök hennes hemsida:
http://www.59buketter.se/

Ni får ha en fortsatt bra dag, jag ska: Ligga på filten, skrubba nypotatis, äta den, städa lite och kanske färga håret igen. Har slarvat med det...(städningen och håret).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar