onsdag 8 april 2009

Dags att springa!

¤
Hi out there.
Idag känner jag mig mer peppad! Först hade jag tänkt gymma, men det kostar 100 kr/gång och det är lite tomt i plånboken just nu...

Så istället blir det intervallträning i det gröna! Låter kanske som om jag vore hur vältränad som helst och springer en mil snabbt och en mil långsamt i två timmar,
men så är det verkligen inte.
Det är snarare så att de två minuterna jag joggar känns som två timmar, benen är två potatissäckar som "rör" sig framåt och Mattin måste följa med, ifall jag tappar andan...så intervallträning a la Majja är 2 min gå och 2 min jogg i 25 min.
Men det är jobbigt nog, och väldigt miljövänligt. Inga stora skrotmaskiner i ett välventilerat och extremupplyst gym fullt med svettiga, lättklädda studenter...
Alla är dock inte lättklädda eller studerande:



"Detta klipp är från Friskis & Svettis egna reklamfilm(april 2008) som man hittar på deras hemsida...Här får man följa Ismahan, 42 år, som ska träna...
...Friskis & Svettis var från början en del av den svenska folkrörelsen. Idag vill man tjäna mer pengar och ser muslimer som en bra målgrupp för verksamheten."

2 kommentarer:

  1. asså hon måste seriöst svettas ihjäl i alla de kläderna!!!! Dessutom lät hon super svensk:p

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Ja, det ser helt klart varmt ut!

    SvaraRadera